Publicaciones (seleccionadas)
Alvarez-Nuñez, L., González, M., Rudnitzky, F., & Vásquez-Echeverría, A. (2020). Psychometric properties of the Spanish version of the Ages & Stages Questionnaires: Social–Emotional in a nationally representative sample. Early Human Development, 149, 105157.
Alvarez-Nuñez, L. S., Selma, H., & Vásquez-Echeverría, A. (2020). The Consideration of Future Consequences: psychometric properties, geographical distribution and association with substance use in a representative sample of Montevideo, Uruguay. Revista Interamericana De Psicología/Interamerican Journal of Psychology, 54(1), e287. https://doi.org/10.30849/ripijp.v54i1.287
Miloyan, B., McFarlane, K., & Vásquez-Echeverría, A. (2019). The Adapted Autobiographical Interview: A Systematic Review and Proposal for Conduct and Reporting, Behavioural Brain Research.
Open Science Collaboration (2015). Estimating the reproducibility of psychological science. Science, 349 (6251).
Pires, A., Vásquez, A., Carboni, A., Maiche, A. (2014). Percepción visual. En D. Redolar (Ed.), Neurociencia Cognitiva. Madrid: Editorial Panamericana.
Vásquez-Echeverría, A., Alvarez-Nuñez, L., González, M., & Rudnitzky, F. (2020). Behavioural Problems in a Nationally Representative Sample of Uruguay. Characterisation of Latent Profiles by Socioeconomic Status, Maternal Depression and Family Violence. Child Psychiatry & Human Development, 51:801–812 51, 801-812.
Vásquez-Echeverría, A., Álvarez-Núñez, L. Mello, Z., Worrell, F.C. (2020). Time Attitude Profiles and Health-Related Behaviors: Validation of a Spanish Version of the Adolescent and Adult Time Inventory–Time Attitudes (AATI-TA). The Spanish Journal of Psychology, 23 (link)
Vásquez-Echeverría, A., Tomás, C., Cruz, O. (2019). The development of episodic foresight in preschoolers: the role of socioeconomic status, parental future orientation and family context. Psicología: Reflexao e Critica.
Vásquez-Echeverría, A., Antino, M, Alvarez-Nuñez, L., Rodríguez-Muñoz, A. (2018). Evidence for the reliability and factor solution of the CFCS-14 in Spanish: A multi-method validation in Spain and Uruguay, Personality and Individual Differences, 123, 171-175.
Vásquez Echeverría, A., Martín, A., Esteves, C., Ortuño, V.E.C., Joireman, J. (2017). Adaptación y Validación Inicial al Castellano de la Escala de Consideración de las Consecuencias Futuras. Revista Iberoamericana de Diagnóstico y Evaluación Psicológica, 44 (2), 5-15.
Vasquez Echeverria, A. & Moreira, K. (2016). Preparación para la escolarización: Dimensiones y Medición. En E. Huiare, A. Elgier & G. Clerici (Eds). Pensar la Niñez. Psicología del Desarrollo desde una perspectiva americana (pp. 155-174). Lima: Grijley
Vasquez Echeverria, A., Rocha, T., Costa, J., Teixeira, P., Cruz, O. (2016). Portuguese Validation of the Social Competence and Behavior Evaluation Scale (SCBE-30). PRC/Psychology, 29
Vasquez Echeverría, A. (2015). Episodic Foresight in Preschool Age: Equivalence between Measures and the Relation with Future Oriented Processes and the Theory of Mind, PRC/ Psychology, 28, 157-165
Vásquez Echverría, A., Esteves, C., Gomes, C., & Ortuño, V. (2015). Portuguese Validation of the Consideration of Future Consequences Scale. The Spanish Journal of Psychology, 18, e7
Vásquez, A. Ruiz, P., & Apud, I. (2015). Introducción a la historia y a los métodos en psicología cognitiva. En A. Vásquez Echeverría (Ed.) Manual de Introducción a la Psicología Cognitiva (pp. 17-48). Montevideo: UdelaR.
Vásquez, A. & Martín, A. (2015). Memoria: Sistemas y Procesos. En A. Vásquez Echeverría (Ed.) Manual de Introducción a la Psicología Cognitiva. Montevideo: UdelaR.
Vasquez Echeverria, A. (2013). Clasificación Internacional de Funcionamiento e investigación en psicología y salud mental: hacia una integración. Psicologia, Conocimiento y Sociedad, 3, 120-138.
Vasquez Echeverría, A., & Cruz, O. (2012). Pensamento futuro episódico como componente da prontidão escolar (Episodic foresight as a component of school readiness). In Almeida, L.S., Silva, B.D., Franco, A. (Orgs.), Proceedings of the International Symposium “Contributions of Psychology to Educative Contexts” (pp. 433-440). Braga: CIEd-Universidade do Minho.
Vasquez Echeverria, A. (2011). Experiencia Subjetiva del Tiempo y su Influencia en el Comportamiento: Revisión y Modelos (Subjective experience of time and its influence on behavior: review and models). Psicologia: Teoria e Pesquisa, 27 (2), 215-223.
Vásquez Echeverría, A. (2010). Cambio y vivencia subjetiva del tiempo en las distintas etapas de la adultez.. En D. Amorín, (Dir.). Investigar en Psicología Evolutiva. Cuadernos en Psicología Evolutiva, Tomo III (pp.:95-136). Montevideo: Psicolibros Waslala.
Vásquez Echeverría, A. (2009). Pensamiento temporal y salud. Necesidad de tecnologías sociales para la mejora en prevención en salud (Temporal thinking and health: the need of social technologies for health prevention). In Young Voices on Health Research 2009 (pp. 148-151). Geneva: Global Forum for Health Research / The Lancet.